Miljonlotteriet Lyckohjulet

Jag är mycket väl medveten om att det är att sparka in ickeexisterande dörrar genom att gnälla på ett program som "Miljonlotteriet Lyckohjulet" eftersom det är så uppenbart genomuselt. Men nåja:



- En programidé som var uråldrig redan 1989 är helt enkelt inte intressant år 2010. Eller tycker folk  att det är spännande att se någon snurra ett hjul och leka hänga gubbe så erkänner jag mig gärna överbevisad.

- Tittarfrågan häromdagen var att man skulle gissa på ett europeiskt land. Pusslet var P O _ _ U G A L . Inga kommentarer.

- Hans Wiklund är ingen vidare filmkritiker och som programledare är han bara pinsam. Till och med Hanna Graaf gör bättre ifrån sig, även om hennes insats mest består i att försöka hitta de snyggaste halvprofilvinklarna i kameran. Lite snett med vänster kind riktad framåt, som på bilden ovan, är den vanligaste posen. [red. anm.]

- Hanna Graafs roll är för övrigt helt onödig. Förr fanns det i alla fall en (icke särskilt pk, men ändå) poäng med att ha en lättklädd, snygg och storbystad tjej som gick och vände på bokstäverna folk gissade på. Med datortekniken de använder i programmet idag behövs ju egentligen inte det, men ändå går hon där och trycker på skärmen?

- Programmet sänds dagligen. Dagligen! Med repriser. Också de dagligen. På TV3. Och TV8. Och TV8 Play.

- Den kurs jag läser på universitetet nu är ett stort skämt, vilket innebär att jag nästan inte har något pluggande alls att göra om dagarna. Av denna anledningen BEHÖVER jag skräp-tv, men nej, jag behöver inte det här. Det är för skräpigt till och med för en slasktratt som mig.

- Miljonlotteriet Lyckohjulet? Vad är det för namn egentligen? "Miljonlotteriets Lyckohjul" eller något liknande hade jag i alla fall förstått, men det nuvarande namnet är bara konstigt? Är själva hjulet lotteriet?

- Vad orden på pusslena ska bli kan man oftast lista ut efter cirka 5 sekunder. Men då måste deltagarna ändå sitta och leta konsonanter bara för att tjäna ihop lite poäng, vilket är väldigt segt. Å andra sidan ska de ha credd för att deltagarna är rätt kassa, åtminstone då jag tittade. Lätta frågor i frågesportsprogram har en tendens att bli roliga, förutsatt att man gör pinsamhetsfiltret framför ögonen först då, förstås.


Fast jag kanske har fel angående Lyckohjulet. Jag såg kanske fem minuter av programmet så jag kan förstås ha en felaktig bild. Jag tror jag klarar mig med mina fem minutrar i alla fall. Det får räcka, för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, just nu börjar jag nästan sakna TV 3.. Du som har koll - går "Days of our lives" fortfarande?

2010-01-28 @ 18:37:02
Postat av: Tomas

Japp, det går än! Jag och såg kanske 2 minuter idag faktiskt, fast det var längesen sist. Jag hängde inte alls med. Det var nya relationer till höger och vänster och helt andra intriger. Jag gissar att jag måste se minst 10 minuter för att karaktärerna ska hinna upprepa högt för sig själva hur de tänker.

2010-01-28 @ 18:52:40
Postat av: don Lina

Hej kompis! Jag har absolut inga kommentarer angående Lyckohjulet. INGA! JAG VILL INTE! Men du... jag saknar Omen och Satan, skulle du inte kunna lägga ut en bild på dem på din blogg? Kram En känd sevärdhet. EI EL _ ORNET

2010-01-31 @ 17:09:38
Postat av: jenny

jag såg lite av lyckohjulet i helgen.. tittarfrågan var "känd fotbollsspelare 1994? TOM_S BR_L_N" eller något sådant. tror du att du klarar att lösa det? det är ju faktiskt jättesvårt!

2010-02-02 @ 12:45:01
Postat av: Matilda

Låter som ytterligare en anledning att vara glad över att man inte har tv. Det känns lite som att de fått slut på bra idéer... När och om de en gång var bra kan man ju i och för sig ifrågasätta.

2010-02-02 @ 18:18:26
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Suffe

Jag hävdar ju bestämt att hela Lyckohjulet-idén är framkrystad av Miljonlotteriets spin doctors efter att hela Sverige chockerats över lotteriets VDs tönthöga lön. "Fort, kom på något som är så uselt att Niklas Något-afrikanskt-klingande:s skyhöga lön framstår som en bagatell...något folk kan skriva om i sina bloggar i ÅR framöver...!"



Typ så. :P

2010-02-02 @ 23:16:08
Postat av: Tomas

Lina: Vi får se hur det blir med Omen och Satan. Jag kan tyvärr inte bestämma över dem utan de styr mig. Men visst, det kanske kommer!



jenny: Tomes Brylén?



Matilda: Man kan förstås välja att låta bli att se skitprogrammen. Tror jag?



Suffe: Där har du faktiskt en poäng. Samtidigt känns det som att jag blir mer upprörd över att de sänder Lyckohjulet än av att en VD tjänar 1000 ggr mer än vad han förtjänar. Det är inte särskilt ovanligt, menar jag... ;)

2010-02-06 @ 15:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0