Sanning - riktiga män kommer ifrån Norrland

Det sämsta med att tillfälligt bo i större städer måste vara avsaknaden av riktigt bagatellartade lokalnyheter. När jag senast såg på lokalnyheterna i Stockholm slog det mig att lokalnyheterna där var i princip desamma som riksnyheterna. I min värld handlar lokalnyheter om bortsprungna katter, försenade bussar eller klotter på ICA, men där hade sådant ersatts med mord, våldsbrott och rån. Därför är det alltid lika skönt att komma hem till Piteå och de "riktiga" lokalnyheterna.

Utöver Piteåtidningen som jag så ofta refererar till här på bloggen, finns ju även det exceptionella Nordnytt med huvudredaktionen i Luleå. Här kommer ett klipp som endast setts av knappa tusentalet ännu, men som förtjänar mer uppmärksamhet och som en gång för alla slår fast att lokalnyheter är de bästa nyheterna:



Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHA. Denna video fick mig att både skratta och svettas. Drama när det är som bäst. Tack!

2011-10-25 @ 10:53:36
Postat av: Lisa

Ha, jag såg den live på tv! Det blev en riksnyhet, och det var den värd!! Underhållning!

2011-10-27 @ 20:02:31
URL: http://listigalisa.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ja, klippet har det mesta - spänning, ångest, humor och naturupplevelse!

2011-10-28 @ 09:58:17
Postat av: Peter

Sjukt bra :)

2011-10-30 @ 08:58:52
Postat av: Matilda

Haha, tack för ett skönt garv! Så går det när kulturen utmanar naturen...

I förbifarten fick man se de orangea snöpinnarna också! De minns jag från livet på landet, de ser man inte i storstan heller. De är också lite av en bortglömd hjälte

2011-11-12 @ 16:14:22
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Tomas

Haha, det har jag inte alls tänkt på. Jag är så van vid småstadslunken att orangea reflexpinnar är bland det mest naturliga här i världen, men jag kanske får omvärdera. :)

2011-11-16 @ 17:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0