Att resa med Norrlandskustbussen, del II

Jag var på väg hem från dagens praktik och satt på bussen från Skellefteå hem till Piteå, vilket är en resa som tar ungefär 1 timme och 20 minuter. Jag var ganska trött, så jag tänkte att jag lika gärna kunde sova en stund. Jag kände dock aldrig att jag riktigt somnade, utan istället hamnade jag i det där ständiga gränslandet mellan sömn och vakenhet - det känns som att man är helt vaken och bara blundar, men någonstans är man ändå inte helt närvarande.

Hursomhelst. Jag lyckades aldrig riktigt beträda John Blunds värld av den enkla anledningen att jag hela tiden hörde hur mannen som satt bakom mig snarkade. Inte sådär högt och bräkande, utan mer bara att det... jaa... snorade baklänges, liksom? Egentligen brukar jag inte bry mig så mycket om snarkningar, men jag hörde i alla fall snarkandet konstant och satt i halvsömn hela vägen. Trodde jag. För plötsligt vaknade jag med ett ryck av att jag gav ifrån en sån där grisflämtning, som förmodligen varenda en på bussen hörde. Lite diskret vände jag mig om, och upptäckte att mannen som satt bakom mig inte alls fanns överhuvudtaget utan hade hoppat av för längesedan. Med andra ord - halvsömnen jag befann mig var alltså sömn, och det var jag som utförde snarkljudet.

Så - hur ska man göra om man vill sova, men inte är riktigt säker på om man snarkar eller inte? Det känns som att det finns roligare saker att göra än att sitta och göra snarkningsljud på en fullsatt buss. Att jag dreglade tror jag ingen såg, så det är lugnt. Och det finns ju hakklapp.

image132


(för del I, klicka här)

Kommentarer
Postat av: Suffe

Man har med sig en snarkdetektor, dvs. en medresenär vars enda uppgift i livet (eller åtminstone på resan) är att sitta och stirra på en oavbrutet och lyssna efter snarkningar/hålla utkik efter dräggel för att då direkt väcka en, alternativt försiktigt och kärleksfullt vrida ens huvud åt andra hållet. :P

2008-02-12 @ 19:48:49
Postat av: Tomas

Haha, bra idé! Synd bara att den snarkdetektor jag ibland har med mig ofta behöver en snarkdetektor själv? :)

2008-02-19 @ 14:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0