Zombie Walk Umeå 2008

Förra lördagen hade jag och Dj Suff tänkt gå på stan, men på grund av trötthet och lathet sköt vi på det. Detta är något jag idag lider stort för. I och med denna uppskjutning missade jag nämligen årets största event i Umeå:



Jag var helt omedveten om att detta skulle äga rum, men jag tror att det hade varit svårt att missa det om vi varit på stan den dagen. Zombies i Umeå! Det händer ju inte varje dag, och jag känner djup, djup sorg över att jag missade det.  Dessutom tror jag att jag hade kunnat bidra med en zombiegång själv, ty jag är, utan att skryta, tämligen duktig på att gå som en odöd. På riktigt, jag lovar!

Nu finns det dessutom en praktisk användning för den överlevnadsguide för en eventuell zombieinvasion som jag skrev i ett tidigare inlägg. Om du som Umeå-bo känner dig otrygg kan det vara en god idé att läsa denna guide nu.

Följ min blogg med bloggkoll

Kommentarer
Postat av: Peter

vilken härligt hängiven skara! trevliga o skötsamma ynglingar, och jag som trodde det var bättre förr. tji fick jag!

2008-10-18 @ 16:00:55
URL: http://www.starmate.se
Postat av: Lotta

Men varför aktar sig människorna för zombierna? Man vill ju bli en av dem...

2008-10-18 @ 17:51:04
Postat av: Tomas

Peter: Absolut, det finns hopp för framtiden i Umeå!



Lotta: Det pinsamma är att jag faktiskt har ett svar på den frågan. Skulle de odöda (notera att jag inte nämner ordet!) hinna ifatt de levande människorna skulle de slita sönder dem och äta från dem. Det är alltså ingen bra idé. För att bli zo... odöd, måste man först bli biten och låta smittan spridas i kroppen.

2008-10-19 @ 23:16:09
Postat av: Lotta

Så man måste alltså bli biten men undvika att bli uppäten? Det måste vara en konst. Hur kan det finnas så många odöda när det är så svårt att bli en? För det känns svårt att reproducera sig när man är odöd.

2008-10-20 @ 14:46:19
Postat av: Tomas

Lotta: Nörden i mig har ett svar även på detta. Pinsamt, men nåja. Here goes.



Att undvika att bli uppäten är faktiskt inte särskilt svårt. Betänk t.ex hur långsamma de är. Det är med andra ord inte särskilt svårt att springa ifrån dem. Faran ligger istället i MÄNGDEN av odöda. Således är risken för ett bett överhängande, men det är lätt att därefter springa iväg och gömma sig medan smittan gradvis sprider sig i kroppen.



Någon reproduktion mellan odöda sker inte då deras fortplantningsmöjligheter är lite... halvdåliga. Anledningen till att odöda finns från första början är ett mysterium som enligt oskriven zombielag aldrig avslöjas. Möjliga lösningar som exempelvis radioaktivitet, månens strålning eller voodoo har föreslagits, men något definitivt svar på frågan ger inte dagens forskning. Och härmed kom jag just på vad jag ska skriva om i mitt examensarbete!



Hoppas svaret gett dig en viss klarhet i frågan.

2008-10-20 @ 17:06:21
Postat av: Lotta

Wow! Jag har inga fler frågor.

2008-10-20 @ 17:17:41
Postat av: Tomas

Säkert?

2008-10-20 @ 22:34:20
Postat av: Lotta

Okej då, vars får man tag på denne Fido?

2008-10-20 @ 23:08:58
Postat av: Anna

Att du vågade skriva ut det onämnbara i en rubrik... I övrigt: Vilken grej! Haha, skulle vara hur kul som helst att vara på plats! Hoppas att någon dessutom spelade upp lämplig musik i samband med det hela.

2008-10-21 @ 13:46:18
Postat av: Matilda

Jisses... Är det bristen på sol som gör umeborna zombiebenägna?

Vet du om de alltid är i Umeå eller om detta fenomenet förflyttar sig till olika städer varje år?

2008-10-21 @ 16:21:57
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Lotta

http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1254746&kid=2 ... måste ladda ner "galen kines". låter som en hit. och nu är de tillbaka tack vare all publicitet på nh! jääj.

2008-10-21 @ 17:57:18
Postat av: Tomas

Lotta: Fido får du tag på i närmsta affär som säljer dvd! Antingen det, eller så väntar du på utvecklingen. Och angående DLKs comeback så är det självklart händelserna på NH som inspirerat!



Anna: Ja, jag vet, lite fel ute kanske, men jag hänvisade till själva evenemanget, eller vad man ska kalla det. Ett citat utan citationstecken, ungefär. Angående musik är jag tveksam. Tror inte det var särskilt välorganiserat på den punkten :)



Matilda: Eftersom Umeå har så otroligt mycket mer soltimmar under sommaren än "södra Sverige" så jämnar det nog ut sig. Fenomenet berodde nog snarare på att den var i samband med en ny "skräckaffär" i stan. Därför vet jag inte om det utspelar sig andra städer, men det är väl inte omöjligt förstås :)

2008-10-21 @ 22:30:25
Postat av: Lotta

förresten hade det varit kul om det hade funnits en galen kines på dansgolvet och om man då hade önskat den låten. kan inte riktigt släppa den tanken.

Postat av: Tomas

En galen kines i hockeyfrilla kanske? Tanken lockar...

2008-10-21 @ 22:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0