Dagen då Sverige blir jämställt

I morgon blir Sverige jämställt. Då införs nämligen denna skylt som är tänkt ska ge kvinnorna mer makt i samhället:


Fru Gårman


Ja. Det blir säkert jättebra och jämställt och allt möjligt genom den här satsningen. Men jag höjer ändå ett varningens finger! Självklart tycker jag att kvinnor och män ska vara jämställda, men INTE på bekostnad av en ordvits! Det är att gå för långt! Herr Gårman (Här Går Man) är ju så infernaliskt lustigt, och med tanke på allt elände som finns här i världen är det väl knappast humorn vi ska offra? Nej, låt kvinnorna bli jämställda på annat sätt. Ordvitsandet får inte skadas!







Fotnot: Jag har tidigare, på fullaste allvar, funderat på att skaffa två hermeliner bara för att kunna ge dem namnet Fru och Herr Melin. Detta är både jämställt och ordvitsigt. Bara så ni vet.

Kommentarer
Postat av: lyol

alltså, det känns ju som ett skämt.

2008-09-30 @ 22:43:58
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Tomas

Ett skämt? Ja.

En vits? Nej.

2008-09-30 @ 23:05:25
Postat av: Tampongtomteverkstan

Hurra! Tampongtomteverkstan tycker det är bra att män och kvinnor äntligen får separata övergångsställen!



(Skämt åsido får du nog redigera raden "Nej, låt kvinnorna bli jämställda på annat sätt" eftersom den är idiotisk. It takes two to tango.)

2008-10-01 @ 11:50:38
URL: http://tampongtomteverkstan.blogspot.com/
Postat av: Tomas

Tampongtomten: Njaäe, jag låter nog raden stå kvar eftersom jag står för den. Jag tror att Fru Gårman-skylten betyder lika mycket för jämställdhetskampen som Nogger Black-protesterna betyder för kampen mot rasism, dvs i princip ingenting alls.



För tydlighetens skull vill jag även poängtera ett lätt ironiserande i mitt inlägg.

2008-10-01 @ 17:40:40
Postat av: Tampongtomteverkstan

Tampongtomteverkstan menade inte så! Tampongtomteverkstan menade att raden är idiotisk eftersom den lyder "låt kvinnorna bli jämställda på annat sätt", vilket betyder att kvinnor ska jämställas andra kvinnor! Tampongtomteverkstan menar att det är "människorna" som ska bli jämställda!

2008-10-02 @ 15:30:35
URL: http://tampongtomteverkstan.blogspot.com/
Postat av: Tomas

Aha, okej. Otydlighet i formuleringen från min sida. Ber om ursäkt.

2008-10-02 @ 17:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0